středa 7. dubna 2010

Červená čočka po bulharsku

Po dlouhé době jsem vařila červenou čočku. Nechala jsem se inspirovat receptem na obale, ať to není jen čočka se zeleninou.

A Klárka vařila taky. Tady je seznam ingrediencí:
- dvě brambory, trochu naklíčené, hodně od hlíny
- rajče celé, umyté
- paprika zelená, nevydlabaná
- čočka
- hodně drceného kmínu
- grilovací česnekové koření (hodně čpělo, málem se přiotrávila výpary)
- cibule oloupaná, nakrájená na půlměsíčky
- česnek, neloupaný, část stroužků pěkně zetlelých
- trocha sušené bazalky.

Postup: Čočku nasypeme do mísy a hledáme, co se tam ještě dá přidat. Tam je brambora, pekně špinavá, hodíme ji tam. Jůůůů, mamka umyla rajčata. Šup tam s jedním. A tady na prkýnku mamka krájí cibuli. Kousek jí zabavím, ať to mám dobré. A zbyla jedna paprika. Teď to chce okořenit. Toto koření se mi líbí, toto má pěknou krabičku. Posypu to (pozn.: Klárka sype přes víčko, takže jen tak jako). Co se to dějě? Mamííí, proč mi to sypeš pryč? "Klárko, já si odsypu trochu čočky do mojeho hrnce." Hm, klidně si odsyp, ale musíš si vybrat ty klíčky z brambor, které se mi do toho odlámaly. No a když je ta čočka dále nepoužitelná, okořeníme to společně: kmín a grilovací koření je tak akorát. No a ať to voní, dáme ještě bazalku. Chtělo by to ještě něco. Tam v té velké plechovce je kromě brambor ještě něco. Česnek tomu říkají. Mamííí, oloupat. No a teď to chce pořádně zamíchat. Mamííí, to nejde. Dáme do velkého hrnce a už to půjde.

Pozn.: na mléko nedošlo, to mamka ubránila :-)
No a teď verze pro dospěláky:
- brambory, umyté, nakrájené na kostičky
- rajče umyté, nakrájené na kostičky
- paprika vydlabaná, umytá a nakrájená na kostičky
- cibule oloupaná, nakrájená na drobno
Vše dát do hrnce s olejem a chvíli dusit. Pak přidat čočku, bazalku, trochu podlít vodou a vařit 10 minut. Pak přidat mouku rošlehanou v mléce a vařit dalších 5 minut. Osolit, případně jinak dochutit. Originál receptu nedává brambory, ale jako přílohu doporučuje karbenátky. Možná někdy i na toto dojde, ale to až bude Klárka více trpělivá a nebude křičet "mňam mňam" (přeložím: Máme děsný hlad.)

Žádné komentáře:

Okomentovat